Prac. UiSM dla 3d (s. 215) – część 8

Prac. UiSM dla 3d (s. 215) – część 8

Poniżej znajduje się odnośnik do kolejnych materiałów z pracowni urządzeń i systemów mechatronicznych dla klasy 3d (tylko grupa z sali 215). Do obejrzenia macie ponad godzinną prezentację wideo, poszerzającą Waszą wiedzę o programowaniu sterownika PLC. W tym tygodniu będzie mowa o wykorzystaniu podstawowych bramek i funkcji logicznych przy tworzeniu programu sterującego. O samych bramkach logicznych opowiadam swojej grupie z klasy 3e na pracowni elektrycznej i elektronicznej. Nie wiem jednak, co Wy robicie obecnie na pracowni elektrycznej i elektronicznej i czy była już mowa o bramkach logicznych. Na wszelki wypadek udostępniam Wam ściągę z bramek, która pomoże nadrobić ewentualne braki w tym temacie. Dołączam również plik z zadaniami omawianymi w prezentacji. Zadanie 5 (czerwoną czcionką) jest zadaniem domowym. Program do tego zadania można napisać w dowolnym języku, czyli FBD lub LD.

Rozwiązanie zadania domowego (program do zadania 5) proszę przesłać do oceny w pliku PDF na k.matysiak@zs1.lubin.pl do środy 27.05.2020 r. 

Jeżeli chodzi o ostatnie zadanie domowe, to 8 osób przesłało swoje rozwiązania w terminie. Poczekam jeszcze kilka godzin na spóźnialskich, a wieczorem wpiszę oceny i opublikuję w tym wpisie prawidłowe rozwiązanie.

Jak mawiał klasyk: “I want to play a game”. W tym tygodniu jest szansa na dodatkową ocenę za spostrzegawczość i uważne oglądanie prezentacji. W pewnym miejscu w prezentacji jest błąd: to co mówię nie zgadza się z tym, co pokazuję wskaźnikiem myszy (np. coś takiego, jakbym pokazywał bramkę NOT, a mówił, że to bramka AND). Po popełnieniu tego błędu nie poprawiłem się. Kto zauważy ten fragment prezentacji, proszę o e-mail z podaniem czasu nagrania, w którym pojawia się błąd. Istnieje prawdopodobieństwo, że błędów jest kilka. “Let the game begin”.


Comments are closed.